CHELTUIELI ELIGIBILE AJUTOR DE MINIMIS

 

  • Taxe pentru înființare de întreprinderi sociale;
  • Cheltuieli cu salariile personalului nou-angajat;
  • Cheltuieli cu deplasarea personalului;
  • Cheltuieli aferente diverselor achiziții de servicii specializate, pentru care beneficiarul ajutorului de minimis nu are expertiza necesară ;
  • Cheltuieli cu achiziţia de active fixe corporale (altele decât terenuri şi imobile), obiecte de inventar, materii prime și materiale, inclusiv materiale consumabile. alte cheltuieli pentru investiţii necesare funcţionării întreprinderilor;
  • Cheltuieli cu închirierea de sedii (inclusiv depozite), spaţii pentru desfăşurarea diverselor activiţăţi ale întreprinderii, echipamente, vehicule, diverse bunuri;
  • Cheltuieli de leasing fără achiziţie (leasing operaţional) aferente funcţionării întreprinderilor (rate de leasing operaţional plătite de întreprindere pentru: echipamente, vehicule, diverse bunuri mobile şi imobile);
  • Utilităţi aferente funcționării întreprinderilor:
  • Servicii de administrare a clădirilor aferente funcționării întreprinderilor;
  • Servicii de întreținere şi reparare de echipamente şi mijloace de transport aferente funcţionării întreprinderi lor;
  • Arhivare de documente aferente funcționării întreprinderilor;
  • Amortizare de active aferente funcționării întreprinderilor;
  • Cheltuieli financiare şi juridice (notariale) aferente funcționării întreprinderilor
  • Conectare la rețele informatice aferente funcționării întreprinderilor
  • Cheltuieli de informare şi publicitate aferente funcționării întreprinderilor
  • Alte cheltuieli aferente funcționării întreprinderilor